Digitális nyomtatás. Ez a kifejezés manapság már nem hangzik újszerűnek, pedig az igazi fellendülése most várható csak igazán. Noha jól látható, hogy az elektronikus eszközökön és platformokon végzett ismeretterjesztés exponenciális fejlődés mellett hódította meg a világot, a marketing és reklám területén a nyomtatott kiadványok iránti kereslet töretlen.
Ennek fő oka talán a fizikai termékhez való vonzódás, a "megfoghatóság és tapinthatóság" igénye; a reklámozó részéről pedig az a tapasztalat, hogy minél többféle inger éri az embert, annál jobban megjegyzi a hozzá kötődő dolgot.
Ami biztosan változott és ezen új generációs nyomtatvány-előállítást további fejlődésre sarkallja, az a példányszámok csökkenése. A digitális nyomtatással ugyanis a tradicionális nyomtatási eljárásokkal szemben elvitathatatlan előny az egészen kis mennyiségek esetén is kedvező előállítási ár, a sokkal gyorsabb teljesítés és az utángyártás rugalmassága, kötetlensége.
Az ofszetnyomtatás - mint a korszerűbb digitális technológia manapság még mindig alternatívája - főként a nagy példányszámok terén mutatja meg igazi versenyképességét. Érthető tehát, hogy amely területen még többezer darab elkészítése indokolt egy-egy nyomdatermékből, a digitális vonal nem jöhet szóba - kivéve, ha a gyorsaság a prioritás. Budapesti nyomdánkban számos ilyen esettel találkozunk.
Mindemellett fontos döntési szempont, hogy noha a nagypéldányszámú anyagok fajlagos költsége alacsonyabb lehet, a teljes lefogyásáig azonban a tartalom nem frissíthető. Ez pedig igen nagy hátrány ott, ahol a termékpaletta, árlista és egyéb információ a piaci környezetnek megfelelően folyamatosan frissül.
A monitor előtt végzett grafikai munka színbeni eredménye nem minden esetben tükröződik a fizikai nyomatképen. Ennek fő oka a nem megfelelő rendszerkalibráltság és még pár olyan technikai buktató, melyeket a rutinos grafikusok már ismernek. Na de mit tehetnek a kezdők?
Aggodalomra semmi ok, mert egy kis technikai ismerethiány nem gördíthet akadályt a helyes színek produkálásához. Ezért is van a díjmentes próbanyomatkészítési szolgáltatásunk.
A régebben bonyolult eljárás mára lényegesen leegyszerűsödött, köszönhetően a professzionális digitális berendezéseknek. Ez pontosan azt jelenti, hogy egy megrendelőnknek sem kell aggódnia a grafikusa által tervezett anyagok nyomtatási minősége és színhűsége miatt, mert kérésre még a sokszorosítás előtt díjmentes próbanyomattal szolgálunk.
A prototípusnak is nevezhető minta mindenben megegyezik azzal a látvánnyal, mely a sokszorosítás során létrejön. Ha tehát bizonytalan vagy a tervezett grafikai anyagban vagy olyan papírra kéred a nyomtatást, mely eltér az előző megrendeléseid típusától, a próbanyomat szolgáltatásunk korrekt ellenőrzési lehetőséget biztosít.
A kötött arculati leírásnak megfelelő produkciók gyártása előtt fokozottan javasoljuk a próbanyomat készítést, hiszen a végeredményt számos, technikai tényező is befolyásolja. Ezzel elkerülhető egy esetleges eltérés a megszokott színvilágtól. No persze, a helyes színkezelés sem egy utolsó szempont...
Javasoljuk szolgáltatásunkat azon esetre is, ha új grafikussal dolgozol vagy nem rendszerkalibrált munkaállomást használsz. A nyomat megrendelése egyszerű, csupán át kell küldened egy mintát ügyfélszolgálatunkra, majd a próbanyomat elkészültekor értesítést küldünk a megtekinthetőség módjáról.
Amennyiben a grafikai tervezéssel bennünket bízol meg, a próbanyomtatást minden esetben elvégezzük, hiszen számunkra is fontos, hogy kifogátalan eredmény szülessen. A nyomat megtekintésre külön kérés esetén természetesen ekkor is lehetőséget biztosítunk.
Komplexebb nyomtatványok esetén - mint pl. a céges naptártermékek - akár egy kész, konkrét prototípust is rendehetsz. Ez fizikai valójában teljesen megegyezik a véglegesen gyártandó termékkel, így az előkészítés még tovább finomítható.