SALES és MARKETING NYOMTATVÁNYOK

A megfelelő nyomtatott marketing eszközök használatával hatékonyan érheted el a célközönségedet, és elköteleződést válthatsz ki céged, márkád iránt. Azonban nem elegendő kijelölni a vállalkozásod számára megfelelő nyomdai termékeket, a szakszerű, vagy éppen újszerű felhasználásuk is elengedhetetlen a siker érdekében.

Marketingnyomtatványok

Az alábbiakban egy kis segítséget szeretnénk nyújtani a marketing területén most fejlődő vállalkozásoknak, vagy csak a nyomtatott marketing eszközök iránt érdeklődőknek az értékesítést támogató nyomdai termékek általános funkciójáról, azok elkészítési javaslatairól és alkalmazási lehetőségeikről.

Névjegykártya
A névjegykártya a mai napig az egyik legnépszerűbb értékesítési segédeszköznek számít az üzleti életben. Meghatározó szerepe van a cégről kialakult első benyomásban. Egy jó névjegykártyáról azonnal meg lehet mondani, hogy melyik céget képviseli, és a rajta található adatok egyértelműek, jól olvashatóak.
Egyre több a merészebb névjegykártya, mind grafikai, mind anyaghasználati vagy felületkezelési szempontból, ugyanis ezekkel ki lehet tűnni a tömegből. Azokban az iparágakban, ahol magas a konkurencia és nagy a verseny, érdemes lehet a névjegykártyával is kihangsúlyozni, hogy a te céged kiemelkedik a mezőnyből, és érdemes téged választani. A megannyi alapanyagból és felületkezelési eljárásból érdemes olyat választani, ami valamilyen módon tükrözi céged profilját, és a grafikai megjelenést is tudatosan ehhez igazítani.

Céges mappa
Mappát az üzleti életben szinte mindenki használ tárgyalások, oktatások, megbeszélések, akár még értékesítés és üzletkötések alkalmával is. Gondolj csak bele, hogy mennyivel jobb benyomást kelt egy semmitmondó papírboltban kapható mappa helyett, ha saját céged arculati elemeivel ellátott dossziéból húzod elő az iratokat, vagy abban adod át ügyfelednek az ő példányait.
Az egyedi céges mappa remek eszköz arra, hogy belevésd magad a leendő és meglévő ügyfeleid emlékezetébe komoly, precíz, a részletekre is hangsúlyt fektető üzleti partnerként.

Prospektus, brosúra
A prospektusok és céges brossúrák nagyobb oldalterjedelmű, informatívabb reklámhordozók, cég- és vállalkozás ismertetők. Főként értékesítés támogatásra használt kiadványok. Funkciójuk a bemutatott szakterület, termék- vagy szolgáltatás portfólió átfogó megismertetése a célközönséggel. Az általunk készítetett kiadványokban lehetőség van bőven kifejteni mondandónkat.
Egy brossúra hatékonysága négy tényező összhatásán alapul:

Első tényező:
Az első benyomást a design fogja adni. Egy szépen megszerkesztett, ízléses és a kor trendjeinek megfelelő grafika nagyobb eséllyel fogja felkelteni az érdeklődő figyelmét.

Második tényező:
Az anyaghasználat és a kivitelezés minősége. Kézbevételkor és közelről megszemlélve akaratlanul is gondolatok és érzelmek ébrednek az olvasóban.
Az alapanyagválasztásra kevesen helyeznek akkora hangsúlyt, mint a tervezésre, pedig jelentős szerepe van a készterméket tekintve. Ezen szakmai dolgokban is szívesen segítünk. Ha nem igazán tudod eldönteni, hogy milyen papírtípus és felületnemesítés illene a prospektusodhoz, kérj tőlünk szakmai tanácsot, biztosan tudunk segíteni a legmegfelelőbb nyomdaipari alapanyagok kiválasztásában.

Harmadik tényező:
Az első benyomáshoz tartozik az első kézbevétel helye és módja is. Egy brosúra tapasztalataink szerint az esetek többségében kétféle céllal készülhet: egy konkrét eseményre készítik, mint például kiállítás vagy szakmai fórum, vagy pedig egy termék, szolgáltatás népszerűsítésének céljával jön létre. Mindkét esetben érdemes megtervezni, hogy hogyan adod át a célközönségednek. Személyesen, értékesítők vagy hostessek által az ügyfél vagy érdeklődő kezébe nyújtott prospektushoz szóban többletinformációt lehet fűzni, és érzelmileg elkötelezhetjük már az átadásnál a potenciális ügyfelet. Nagyobb értékű termékek vagy szolgáltatások esetében lehet igazán célravezető ez a fajta terjesztés, mivel várhatóan magas lesz a brossúrák alapján a megkeresések száma. Persze előfordulhat olyan eset is, hogy semmi szükség a személyes kapcsolatra az átadás során, így a prospektus eljuthat célközönségedhez postai úton, termékhez vagy egyéb magazinhoz csomagolva, üzletben brosúra tárolóból elvéve, vagy valamilyen rendezvényen kihelyezett promóciós anyagként. A kihelyezés módjára ebben az esetben is érdemes figyelni. Alapszabály, hogy a nyomtatványaid kellően hívogatóan legyenek elhelyezve, és ne érhesse őket rongálódás, illetve csak tökéletes minőségű prospektus juthasson el (leendő) ügyfeleidhez.

Negyedik tényező:
Sikeresen eljutott potenciális vevőnkhöz a brossúránk. Most a tartalmon a sor, hogy magunk mellett kötelezzük el vásárlónkat. Ezen értjük mind a képi, mind a szöveges tartalmat. A jól megválasztott, ötletes fotók vagy ábrák, a logikusan, érthetően összefoglalt tartalom a profizmust suggalja.

Katalógus
Budapesti nyomdánkban a katalógust a brossúrák és prospektusok csoportján belül kezeljük, mivel a katalógus is több oldalból álló informatív kiadvány. Egy katalógus jellemzően teljes termékkínálatot, vagy szolgáltatás-skálát mutat be. Alapanyaga időtálló, ezért ha nem módosul egy cég kínálata, akkor akár évekig használható egy-egy jól elkészített darab. Katalógus készítésnél lehetőségünk van átfogóan bemutatni vállalkozásunk termékeit vagy szolgáltatásait, tekintve, hogy ennél a nyomtatott terméknél meghatározó szempont az információátadás. A mai, modern katalógusok minőségi alapanyagokból készülnek, grafikai szempontból letisztultak, sokszor az újszerű szín- és formavilág használata tesz kiemelkedővé egy-egy jól sikerült darabot.

Szórólap
A szórólap az egyik legrégebbi nyomtatott marketing eszköz. Fénykorában az egyik leghatékonyabb reklámozási nyomdaterméknek számított, azonban napjainkban is jelentős hirdetési funkcióval bír, hiszen szórólapokkal hatalmas tömegeket érhetünk el kis költségvetéssel.
Ahhoz, hogy ebből a nagy számú elérésből profitot teremtsünk, vagyis megrendelést, vásárlást, szolgáltatás-igénybevételt generáljunk, okosan kell megtervezni a szórólapot és annak terjesztését. Talán a legfontosabb, hogy sikerüljön felkelteni a leendő ügyfél érdeklődését már az első pillanatban, ugyanis ekkor van esélyünk arra, hogy elolvassák a hirdetési anyagunkat.
Ezt a grafikai tervezésnél mindenképpen szem előtt kell tartani. Használhatunk komplementer színeket, szokatlan alakzatokat, nagy képeket, figyelemfelkeltő szövegeket. A lényeg, hogy megakadjon rajta az emberek szeme.

Jelentős tényező a grafika mellett a célcsoport pontos kijelölése és a célzott terjesztés. A szórólapjainkat lehetőség szerint csak a potenciális ügyfeleink kapják meg. Ha nem megfelelően határozzuk meg vagy érjük el ezt a csoportot, akkor a szórólapok hatékonysága radikálisan csökkenni fog, ugyanis olyan személyek is kézbe vehetik a szórólapjainkat, akikről már előre tudható, hogy nem fogja érdekelni őket a reklámozandó termékünk vagy szolgáltatásunk.

Plakát
A plakát nagyszerű módja annak, hogy több ezer, több tízezer emberhez eljuttasd az üzeneted rövid idő alatt. Egy forgalmas helyre kihelyezett óriáspalkátot rengeteg ember láthat nap mint nap. Azonban itt is igaz a szórólapoknál kifejtett, grafikára vonatkozó ajánlás. Egy plakáton nem lehet valami unalmas, másodosztályú design. Profit, figyelemfelkeltőt, lényegre törőt kell alkotni, hogy észrevegyék az emberek és ne csak elsétáljanak mellette.

Ne feledd, sokan a nyomtatott marketingeszközeiddel találkoznak először, ezért ezek alapján ítélik meg és kategorizálják be a vállalkozásod. Tervezz tehát úgy, hogy pozitív benyomása legyen róla az embereknek! Válassz magas minőségű alapanyagokat – vagy épp olcsó kivitelezést, ha a branded ezt követeli meg -, és érd el a célközönségedet hatékonyan!

És így épül az imázs céges nyomtatványokkal


A legtöbb vállalkozás esetében ma már online történik a brandépítés és az ügyfelekkel való kommunikáció jelentős része. Azonban mi történik akkor, ha személyesen találkozunk vevőinkkel, megrendelőinkkel, vagy kézzel fogható állapotban jut el hozzájuk termékünk? Sokan nem is gondolnak arra, hogy mekkora szerepe lehet egy gesztus értékű céges ajándéknak, vagy a nyomtatott termékeink egységes arculati elemeinek.
Éppen ezért, ha odafigyelünk ezekre az apróságokra, kitűnhetünk a tömegből, vásárlóinkat érzelmileg elkötelezhetjük cégünk mellett.

A vásárló megszerzése – hatásos első benyomás megteremtése
A modern fogyasztói társadalom szereti a következetességet, ezért fontos az arculat kialakítása és a marketingtevékenységek közben figyelni arra, hogy emlékezetes brandet alkosson megjelenésünk. Ezt többek között azzal is elérhetjük, ha minél több felületen jelenünk meg azonos, vagy nagyon hasonló tartalommal, természetesen a megírt, vagy csak gondolatban létező, a cégünk beazonosítását segítő arculati kézikönyvünk (alkalmazott színek, betűtípusok, logó stb.) minden szabályát szigorúan véve, hogy a felhasználó azonnal összekösse magában a több forrásból érkező tartalmat.

A figyelem megragadására mindössze pár pillanatunk van, az érdeklődést hamar elvesztik az emberek, és rohanó világunkban már mennek is tovább akár a neten, akár ténylegesen. Éppen ezért, törekedni kell arra, hogy a fogyasztó már a márkánkkal való első találkozás alkalmával le legyen nyűgözve, és késztetést érezzen arra, hogy jobban megismerje termékeinket, szolgáltatásainkat. Ezt a már említett megfelelő arculati elemekkel és kitűnő minőségű nyomtatott marketingeszközökkel lehet elérni.

A vásárló megtartása – maradjunk képben
Rendben, a marketingünk sikeres volt, miénk az érdeklődő figyelme, talán az első vásárlás is megtörtént. De hogyan tovább? Ahhoz, hogy az emberek tudatában maradjon cégünk, márkánk, elengedhetetlen, hogy fenntartsuk a folyamatos hype-ot; vagyis biztosítsuk, hogy időről-időre újra fogyasztóink szeme elé kerülünk. Ebben a fázisban különösen hasznos a nyomtatott marketing eszközök használata.

Ha az emberek ismernek valamit, akkor magabiztosan és komfortosan érzik magukat a jelenlétében, és bátrabban fognak újból rendelni, vagy fogják igénybe venni szolgáltatásunkat. Ne félj tehát attól, hogy a feltétlenül szükséges nyomdai termékeket logóddal és arculatodra jellemző elemekkel lásd el (például boríték, levélpapír, számla), vagy extra nyomtatott marketing anyagokat csomagolj a megrendelés mellé, mint például egy számlatartó mappa, vagy brossúra. Az ügyfeleid meg fogják hálálni, stabilabb elköteleződést válthatsz ki belőlük ily módon. Budapesti nyomdánkban színhű és látványos nyomtatványok referenciáival és gyors gyártással várunk. A minőség természetesen alapkövetelmény, melyhez mi is ragaszkodunk.

Andrea - termékmenedzser
Gyors AJÁNLATKÉRÉS
Andrea, Termékmenedzser
NEVED:
E-mail címed