Server Line Aktualitások

Konstruktív gyorsnyomdai megoldások.

AKTUALITÁSOK C

Milyen a jó logó

és mitől eredményes?

A kérdésre adott választ bizonyára minden gazdasági szereplő örömmel hallaná, főként akkor, ha induló cégről van szó. A logó ugyanis olyan szimbólum, mely nem egykönnyen cserélgethető, hiszen alapvető funkciója az állandóság, mondhatnánk a bizalom örök garanciája. Tervezésénél tehát körültekintő módon érdemes eljárni.

Ötletes és eredményes logók

Abban talán mindenki egyetért, hogy ha a logó jól beazonosítható és könnyen megjegyezhető, az már fél siker. Természetesen komplexebb formák is lehetnek sikeresek, ám általánosságban kijelenthető, hogy ami egy szempillantásra értelmet nyer, az üzenetértékű a fogyasztóknak.
Piaci környezetünkben rengeteg logó és sajátos embléma figyelhető meg és szembetűnő az is, hogy némelyik alakzat szinte egyértelmű utalás a jelzett cég tevékenységére vagy az ebből eredő és a fogyasztók számára pozitív üzenetre, élményre. Az asszociatív momentumok emelik a tervezés és a logotípia szellemi értékét, mert nem csak ötletes és kreatív alkotást mutatnak, hanem azt is, hogy a kibocsátó cég profi marketinget folytat.

csomagajánlat
Az alakiság üzenetértéke mellett azonban még két fontos dolog is figyelmet érdemel:
A logó színe és a benne lévő színek kombinációja, valamint egy olyan formai kialakítás, mely lehetővé teszi a megjelenítést szinte bármely méretben. Nyomtatás során ugyanis névjegytől az óriásplakátig harmonizálnia kell majd a szöveg- és képi környezettel. Képzeljünk el egy színnel, szöveggel és részleteiben szerteágazó formával készült logót pár centiméteres területen és rögtön belátjuk, a felismerhetőség kompromisszumokra késztető tényező a tervezés során.
A színek terén pedig egy viszonylag rövid, reklámpszichológiai kutatás elegendő, mely ma már egyáltalán nem elérhetetlen – a keresők tucatnyi, témába vágó oldalt listáznak számunkra.

A fentiek teljesülése azonban nem jelenti egzakt módon az eredményességet, ahhoz ugyanis szigorú következetesség szükségeltetik. Hogy miben? Természetesen a használatban.
A komoly és meggyőző benyomás általában nem pillanatok alatt alakul ki a célcsoportban. Időre van szükség ahhoz, hogy a várt bizalom kiépüljön, és ne csak megtartsa ügyfeleinket, de elérje azt, hogy a potenciális ügyfelek a vásárlás mellett döntsenek. Fontos tehát következetesen és minden olyan platformon megjelentetni a céglogót, ahol fogyasztóink a vállalattal vagy üzeneteivel találkozhatnak.

Mit jelent ez a gyakorlatban? A reklámban határozott és szembetűnő megjelenítést, ami legalább olyan domináns, mint maga az üzenet – a kommunikációs anyagokban pedig a gyakoriságot, a biztos és figyelem előtt lévő pozíciót.
Példát bizonyára mindenki fel tud idézni magában, elegendő csak egy céges mappára vagy termékismertető prospektusra gondolni.
Célcsoportunk tehát minél többször találkozik a céglogóval, annál inkább rögzül a tudatban ez a szimbólum és a hordozott üzenet. Egy jó szolgáltatás pedig méltó módon rögzíti a cég értékét a mellette voksoló vásárlóban, ügyfélben.