Falinaptar minta
Falinaptar minta

A falinaptár örök

A céges falinaptárak tradícionális és praktikus reklámeszközök. Funkciójuk – mint minden egyéb céges naptárnak is – a látványelem szerepen túl az üzleti partneri emlékezetben tartás, melyet a céges arculati elemek és ezek grafikai környezete biztosít. A különböző hónap-szelvényeken a kibocsátó cégre jellemző képeket jeleníthetünk meg, melyek bemutatják, mintegy felkínálják a választható termék vagy szolgáltatás portfóliót.

Mint a bevezetőben is említettük, az aktuális hónapot és annak napjait, eseményeit megjelenítő szelvények a képekkel történő kommunikációt is jelentik. A naptár sajátossága, hogy a hónaponkénti fotót nagy méretben és részletességgel mutatja be, mintegy betekintést engedve cégünk mindennapjaiba, termékeibe vagy éppen a működéssel kapcsolatos eseményekbe.


A falinaptár marketing-kommunikációs sajátossága
Tudjuk, hogy a vizuális ábrázolás igen hatékony módja a figyelem megragadásának, hiszen az írás csak jóval a rajzolás után jelent meg az ember szociális fejlődése során. Agyunk tehát mintegy „jobban kedveli”, könnyebben értelmezi a képeket, grafikai motívumokat. A falinaptár esetében erre a sajátosságra nyugodtan építhetünk.

Tekintve, hogy ezen termékek általában A3 méretben készülnek, a messziről is jól láthatóság ezen oldalról biztosított, így már csak a koncepciót kell alaposan kidolgozni, a megfelelő fotókat összeválogatni. Kommunikációs stratégiától függően az üzenet többféle lehet, az érdeklődés felkeltéstől a presztízsnövelési célig.



Mérettől az anyagminőségig
Noha a közkedvelt méret A3 vagy a feletti, az A4 – azaz normál lapméret – sem ritka megrendelői oldalról. Ennek elsődleges oka valószínűleg a költség minimalizálás, ami ésszerű döntés akkor, ha biztosak vagyunk abban, hogy a kisebb méretű naptár a felhasználó közelében kerül installálásra. Ez azonban elég életszerűtlen, hiszen nagyobb rendelési mennyiség esetén ki tudja azt számszerűsíteni a naptásrtermékkel megajándékozottak lehetőségeit a kifüggesztést illetően.
Mindezért ésszerűbbnek tűnik a nagyobb méret mellett dönteni, hiszen reklámoldalról megközelítve, ez egy egész évre szóló promóció, költségét tekintve pedig egy éves, megosztott kiadás. A nagyobb méretnél tehát bizonyosabb, hogy jobban átmegy az üzenet, még akkor is ha azt távolabbról szemlélik a felhasználók.

És most nézzük meg a gyártástechnikai szempontokat. Ahhoz, hogy a termék egész évben megbízható módon közvetítse üzenetünket, az anyagminőség és gyártási eljárás fontos prioritásként lép fel. Nem tudhatjuk ugyanis, milyen körülmények között fogja kliensünk a naptárakat használni. Kihelyezheti ugyanis a legkülönbözőbb igénybevétellel rendelkező helyeken, mint pl.: Változó páratartalom és hőmérséklettel bíró helysigében, radiátor feletti hősokk hatással jellemezhető irodában, UV fénynek kitett falon…stb.
Ahhoz, hogy a papír és a nyomat mindezeket kibírja, az anyagminőség és a szálirány a gyártást befolyásoló tényező.
Papírok vonatkozásában általában a kissé merevebb műnyomók használatosak, melyek a hosszanti „felgöndörödést, görbülést” megakadályozzák, illetve a nyomatképet is hatásosabban, látványosabban jelenítik meg.

Kötés szempontjából evidencia a fémspirál, melyet fém akasztó egészít ki. Ez megbízható tartást és igényességet biztosít a felhasználási idő egészére. A kellő merevséghez és tartáshoz hozzájárul még a kemény kartonhátlap, amit az elvárt minőség érdekében minden esetben biztosítunk.
Gyártási oldalról nézve, minden adott a minőségi kivitelezéshez - vizuális oldalról pedig egy jó grafikai tervezés fokozhatja a termék felhasználói élményét.

A falinaptár - mint év végi céges reklámajándék - tehát egy ideális választás ahhoz, hogy megtartsuk vagy megnyerjük partnereink elköteleződését és olyan pozitív élményt generáljunk, mely mintegy memóriafogasként szolgálja a jövőbeni értékesítési és image építési céljainkat.



Irodák éke: A falinaptár