Egyediesítés, sorszámozás
SZOLGÁLTATÁSAINK C

Lényeg a megkülönböztethetőség

A megszemélyesítés nem feltétlenül jelent személyhez szóló kivitelezést, inkább átfogó értelemben vett "egyediesítést" takar. Célja az adott ügyfelet elkötelezni, esetleg tevékenységét a marketing számára adminisztrálhatóvá tenni.

Bizonyára mindenki találkozott már e módszerrel, ám nem feltétlenül tudatosodott mindenkiben, hogy személyéhez szóló vagy tevékenységét értékelő akció részesévé vált.

Egyediesítés, sorszámozás

Adminisztratív szempontból a leginkább elterjedt módszer a sorszámozás, melynek keretében minden darab nyomtatvány egyedi azonosító kódot kap. Ennek jelentősége sok területen megmutatkozik, nyilvántartásoktól kezdve a fogyasztói szokások felméréséig. A sorszám ráadásul prioritást is rendelhet egy-egy ügyfél vagy vásárolt termék mellé.
Általában DM levelek esetében alkalmazzák, ám az innovatív marketing sok egyéb új ötlettel is kirukkolt már a célzott információ sikeréért.

Vásárlói kuponok, ügyfélkártyák, prospektusok és meghívók...- mind megszemélyesíthető, egyedi azonosítóval ellátható termék. Ügyes stratégia mellett az értékesítési célok biztosan nem maradnak el!

De hogyan is készül mindez?
Technikailag számos egyediesítési megoldást ismerünk (fóliázás, UV lakkozás, sorszámozás...), azonban a konkrét tartalom biztosítása az ügyfeleink feladata. Ez azt jelenti, hogy a név, cím vagy egyéb (pl. sorszám) listát excel vagy szövegfájlban kell a nyomda felé leadni. A jól deklarált adatokkal munkatársaink már tudnak dolgozni és e két összetevő biztosítja azt, hogy az elvárt és egyediesített nyomtatványok rendeltetésszerűen elkészüljenek.

További lehetőségként fontos megemlíteni bizonyos fizikai feldolgozási eljárásokat is, mint pl. a perforálás. Ennek keretében a papírszelvények leválaszthatóak, lehetővé téve azt, hogy az ügyfélnél is maradjon egy példány - pl. egy belépőjegy másik fele.

Az egyediesítési eljárások természetesen kombinálhatóak a kitűzőtt marketingcéloknak megfelelően.